visuell identitet og nettbutikk for barglass.no

vi utviklet nettbutikk for barglass.no, en norsk nettbutikk som tilbyr et bredt utvalg av glass, flasker, krukker og barutstyr. Vår oppgave var å utvikle en nettside som kunne hjelpe barglass.no med å selge produktene sine online, samtidig som den var skalerbar, optimalisert for alle enheter. I tillegg til å utvikle nettbutikk, laget vi den grafiske profilen, og har tatt produktbilder og situasjonsbilder.

Barglass preview av bwod 2

visuell identitet og nettbutikk for barglass.no

vi utviklet nettbutikk for barglass.no, en norsk nettbutikk som tilbyr et bredt utvalg av glass, flasker, krukker og barutstyr. Vår oppgave var å utvikle en nettside som kunne hjelpe barglass.no med å selge produktene sine online, samtidig som den var skalerbar, optimalisert for alle enheter. I tillegg til å utvikle nettbutikk, laget vi den grafiske profilen, og har tatt produktbilder og situasjonsbilder.

Ved oppstart hadde ikke Barglass.no noen nettbutikk. Dette betydde at vi hadde en stor innvirkning på design og utvikling av bedriftens visuelle uttrykk. Ved å lage nettbutikk kunne barglass.no nå rekke ut til et enormt publikum. Vi startet prosessen med å lage nettbutikken ved å forstå virksomhetens behov og mål. Ved å bli kjent med produkter og målgruppe, kunne designet skreddersys og funksjonaliteten på nettbutikken optimaliseres for å møte bedriftens behov.

En viktig faktor i å lage en nettbutikk som fungerer godt, er å optimalisere den for søkemotorer. Dette kalles Search Engine Optimization /søkemotoroptimalisering (SEO) og er avgjørende for å sikre at nettbutikken dukker høyt opp på søkeresultatsidene når potensielle kunder søker etter relevante søkeord. Vi sørget for å optimalisere Barglass sin nettbutikk for søkemotorer som Google og Bing, ved å inkludere relevante søkeord og meta-beskrivelser, og ved å sikre at nettbutikken var strukturert og organisert på en måte som søkemotorene kunne forstå. I tillegg til dette bistod vi barglass med opplæring i hvordan å optimalisere innholdet på nettsiden, som f.eks. produktbeskrivelser. I tillegg til å optimalisere nettbutikken for SEO, sørget BWOD for å designe nettbutikken for skalerbarhet. Dette betyr at nettbutikken kan vokse og tilpasses etterhvert som virksomheten vokser og endrer seg.

En annen viktig faktor ved å lage en nettbutikk er å koble den opp til et kundeservicesystem. Dette vil bidra til å sikre at kundene får god service og støtte gjennom hele kjøpsprosessen. Vi koblet nettbutikken opp til et CRM som ville gjøre det enkelt for Barglass.no å håndtere henvendelser fra kundene sine og sikre en god kundeopplevelse. Utover dette har vi koblet nettbutikken opp mot både Instagram shopping, Facebook shopping og Google shopping. Dette gir igjen mulighet til å kjøre «Shopping annonser» gjennom Google, som har gitt nettbutikken gode resultater.

I tillegg til å utvikle en nettbutikk for privatpersoner, utviklet vi også en B2B nettbutikk for Barglass.no. Dette vil gjøre det enkelt for bedriftskunder å kjøpe produkter fra Barglass.no og sørge for at virksomheten kan utvide sin kundebase.